background

Zdvižně-posuvné kování MACO a GFK prahy s variabilní šířkou

22.08.2011

Velké prosklené plochy propojující interiér s exteriérem a disponující těmi nejlepšími tepelně-izolačními vlastnostmi ― to jsou požadavky současných investorů a architektů. MACO přichází s inovativní odpovědí na všechny tyto nároky v podobě zdvižně-posuvného kování RAIL-SYSTEMS HS v kombinaci se sklolaminátovými prahy GFK. Tento systém umožňuje instalaci velkých posuvných okenních prvků i v energeticky úsporných nebo pasivních domech.

Dnes, kdy se upřednostňují zdvižně-posuvná řešení s výbornými tepelně-izolačními vlastnostmi, ochranou proti hluku a zabezpečením proti vloupání, neustále narůstá hmotnost profilů a skleněných tabulí. Je tedy vyžadováno zdvižně-posuvné kování, které bezpečně unese až 400 kg. Nově vyvinutý MACO RAIL-SYSTEMS HS všechny tyto náročné podmínky splňuje.

Přídavný pojezdový vozík s patentovaným pružinovým systémem

U křídla vážícího nad 300 kg je přídavný pojezdový vozík více než vhodným doplňkem systému. Jeho přínos spočívá ve dvou zabudovaných pružinách, jež ve fázi otevírání pomáhají nadzvednout dveře. Ke každému standardnímu pojezdovému vozíku se dvěma kolečky se přidá nový přídavný odpružený vozík s jedním kolečkem, takže křídlo poté nese celkem šest koleček (standardní pojezdové vozíky jsou používány vždy v páru). Oba vozíky se spojí plochou tyčí s otvory.

Mozek místo svalů

Při zavírání zdvižně-posuvného prvku zůstává kolečko nového přídavného pojezdového vozíku v kontaktu s kolejnicí. Hmotnost křídla leží na tomto přídavném vozíku a tlačí ho směrem dolů. Přitom se stlačí obě pružiny, jež se následně pohybem ovládacího prvku roztáhnou, nadzdvihnou křídlo do výšky a aktivně ho tak zvednou. Použitím MACO RAIL-SYSTEMS HS s novým přídavným pojezdovým vozíkem se stane otevírání a zavíraní velkých skleněných ploch o hmotnosti až 400 kg hračkou.

Nízký sklolaminátový práh

K populárním zdvižně-posuvným systémům terasových a balkónových dveří by měl investor nebo projektant zvolit co nejvhodnější prahy. Důležitá je nejen malá výška prahu, ale i tepelná prostupnost. Sklolaminátové prahy MACO GFK dosahují velmi nízkého součinitele prostupu tepla (U = 0,69), takže další tepelná izolace je zbytečná. Výška prahu pouhých 17 mm zaručuje, že ho snadno překonají i lidé s pohybovými potížemi nebo vozíčkáři.

Pro energeticky úsporné stavby je ideální zdvižně-posuvný prvek s tloušťkou dřevěného profilu 78 mm v kombinaci se sklolaminátovým prahem. Sklolaminátový práh účinně izoluje teplo a chlad a oproti tradičním materiálům dobře odolává korozi a chemikáliím. I při vysokých teplotních rozdílech si práh MACO GFK zachovává tvarovou stálost a přesvědčí svým vysoce odolným povrchem.

Variabilita šířky

Základní korpusy prahu MACO GFK mají šířku 140 a 180 mm. Pomocí jednoduchých rozšiřovacích profilů je lze nastavit například na šířku 308 mm a více. To umožňuje variabilní užití šířek profilu od 56 do 98 mm. Práh MACO GFK lze volitelně použít až na čtyři úrovně křídla.

Šestnáctimetrová posuvná prosklená stěna

Rakouský architekt Martin Cserni zvolil práh MACO GFK u 16 m dlouhé prosklené stěny. K instalaci tohoto systému u osmikřídlé posuvné plochy ho přesvědčily především těžko překonatelné izolační hodnoty. „Je to jediný tepelně-izolační systém, který opravdu funguje,“ komentuje Cserni svou zkušenost s výrobky MACO.

Zpět